4 načina korištenja softvera za planiranje i optimizaciju ruta
Rast globalnog maloprodajnog poslovanja povećao je opterećenje za usluge prijevoza i dostave, potaknuvši ih da traže tehnologiju koja bi pomogla učinkovitijem upravljanju poslovanjem. Planiranje i optimizacija ruta jedno je od rješenja koje tvrtke traže i za to postoji dobar razlog – prema Logističkom uredu, organizacije koje se usredotočuju na opskrbni lanac i optimizaciju procesa, isporuke mogu pružiti više, a uštedjeti i do 15% operativnih troškova .
Više načina korištenja sustava za optimizaciju i planiranje ruta | optimizacija ruta
Naravno, postoji puno mogućih slučajeva upotrebe kada je u pitanju planiranje rute, stoga biste trebali znati može li vam odabrano rješenje pomoći da se nosite sa svima njima. U ovom ćemo članku upotrijebiti pojednostavljene, zamišljene primjere kako bismo ilustrirali neke od najčešćih slučajeva uporabe i pokazali kako se svakim od njih upravlja s platforme Mapon.
Pogledajte ostala rješenja!
Jednostavno planiranje i optimizacija ruta s više zaustavljanja
Planiranje jedne rute s više zaustavljanja i bez ograničenja osnova je rješenja i može se koristiti za planiranje rute bilo kojeg vozila i rješavanje takozvanog problema trgovačkog putnika. Sve što trebate je unijeti mjesto početka / završetka rute, dodati adrese za dostavu ručno ili putem uvoza datoteka, stvoriti rutu i dopustiti platformi da je optimizira za vas.
Uzmimo za primjer Djeda Mraza. Bliži se Badnjak i on mora planirati najučinkovitiji put kako bi iz svog skladišta donio sve darove djeci širom zemlje. Budući da na njegovim sanjkama nema ograničenja težine ili nosivosti, Djed Mraz postavlja svoje skladište u Laponiji kao početno i krajnje mjesto rute, brzo dodaje sve adrese za dostavu u narudžbu i pokreće optimizaciju rute kako bi osigurao najbolji mogući izračun rute. Kad završi, Djed Mraz može poslati rutu u svoju mobilnu aplikaciju Mapon GO za vozače, uskočiti na sanjke, otvoriti rutu putem svoje omiljene navigacijske aplikacije i krenuti na cestu. Evo kako bi teklo planiranje!
Složeno planiranje i optimizacija ruta s višestrukim preuzimanjima i isporukama
Osnovno planiranje rute prilično je jednostavno i može se obaviti brzo, ali to obično ne funkcionira kao posao dostave.
Često vidimo da planiranje uključuje upravljanje složenim isporukama s više točaka preuzimanja i isporuke.
Da bismo pokazali kako primijeniti planiranje rute za ovaj slučaj, pogledajmo još jedan primjer.
Možda se sjećate slavnog Lou Bege i njegova hita Mambo No 5. Glavni lik u pjesmi, nazovimo ga Mambo, imao je niske moralne standarde i u životu imao više žena koje su mu bile podjednako važne. Zamislite koliko mu je izazov planirati i dostavljati poklone za Valentinovo svojim dragim ženama u različitim zemljama! U našem primjeru odlučio je dati isti dar svim damama – bocu šampanjca, čokolade i cvijeća. Da bi isplanirao najbolju rutu, Mambo će upotrijebiti softver za planiranje rute, uzimajući u obzir da svaki dar mora podići na drugom mjestu, a zatim posjetiti sve dame i navečer nazočiti zabavi.
Da bi planirao rutu s više zaustavljanja, Mambo će stvoriti zasebnu narudžbu za adrese za preuzimanje i dostavu. Također će trebati unijeti početno i krajnje mjesto da bi spasio rutu i nakon toga je optimizirao. Jednom optimizirana, spremna ruta bit će poslana na Mambov pametni telefon i on će biti spreman za polazak.
Saznajte više o optimizaciji ruta!
Sljedeća razina planiranja i optimizacija ruta za višestruke posjete, preuzimanja i dostavu
Isporuke mogu biti još složenije, jer ponekad vozač mora posjetiti više lokacija i napraviti nekoliko preuzimanja i isporuka unutar jedne rute. Još je izazovniji kada imate ograničenu nosivost vozila i stroge vremenske rokove dostave / preuzimanja. Ako je to slučaj, planiranje i optimizacija rute je neophodno.
Pogledajmo ovaj slučaj uporabe modelirajući rutu za zamišljenog Johna koji živi u Liverpoolu i svira u bendu. Predstoji mu naporan dan, gdje treba kupiti cvijeće i odnijeti ga svojoj supruzi u bolnicu, posjetiti nekoliko mjesta koja pobuđuju njegovu kreativnost, otići u bar po bilješke i pokupiti ostatak benda. Put do mjesta gdje će se svirati navečer. Vrijeme posjeta bolnici je ograničeno, tako da se to mora uzeti u obzir prilikom planiranja rute.
Ako bi John planirao svoju rutu bez optimizacije, trebalo bi mu oko 8 sati i 3 minute. Nakon optimizacije, očekivano vrijeme za završetak rute ide do 10 sati i 40 minuta. Puno je duži od izvornog izračuna, ako samo pogledamo brojke. Međutim, nakon što se bolje pogleda, postaje jasno
bez optimizacije John ne bi mogao izvršiti sve zadatke iz svog plana.
To je zato što je prvi izračun uzeo u obzir samo vrijeme vožnje, ali stvari poput vremena utovara na svakom zaustavljanju, prozora vremena isporuke (sati posjeta bolnici) i ostali parametri su izostavljeni. Dakle, možemo vidjeti da je optimizacija rute zapravo spasila Johna od neuspjeha da posjeti sva stajališta s popisa.
Planiranje i optimizacija ruta u skladu s europskim propisima o vremenu vožnje i odmora
Planiranje rute može biti korisno i tvrtkama za prijevoz tereta. Postupak se malo razlikuje od planiranja lakih vozila, kombija i ostalih vrsta vozila, jer se vozači kamiona moraju pridržavati međunarodnih propisa o vožnji i odmoru.
Budući da većina flote naših klijenata putuje diljem Europe, rješenje za planiranje rute Mapon napravljeno je tako da su uključena obvezna vremena odmora u izračun rute.
Štoviše, na karti se nalaze posebne ikone koje pokazuju gdje se točno vozač treba zaustaviti radi odmora. Vrijeme odmora prema zadanim postavkama postavljeno je tako da odgovara zahtjevima Uredbe EZ-a br. 561/2006, ali upravitelji voznog parka mogu ih promijeniti ako je potrebno.
Bez obzira na potrebe, možete uštedjeti još više vremena i resursa korištenjem uvoza adrese u rješenje za planiranje rute. To se može učiniti prijenosom unaprijed izrađene proračunske tablice s podacima o adresi, postavljanjem integracije s vašim internim sustavima za automatski prijenos podataka ili stvaranjem i zadržavanjem baze podataka klijenta unutar platforme Mapon. Uvoz adresa uštedjet će vrijeme i dodatno olakšati upravljanje planiranim i neraspoređenim rutama.
Planiranje ruta nije samo za tvrtke koje nude kurirske i dostavne usluge. Rješenje je svestrano, stoga je moguće mnogo slučajeva korištenja koji će se pokazati korisnima za mnoga poduzeća – od logistike do korporativnog voznog parka lakih vozila. Rezervirajte besplatni demo platforme kod naših klijentskih menadžera projekata i uvjerite se sami!